Fontänbubbel

Konsumtion av konsumtion av kultur.

Är du en kulturkonsument? Eller är du en konsument av en kulturkonsument? Under Lunds Kulturnatt var Fontänbubbel med och vi pratade om andrahandskonsumtion av just kultur. En stor marknad på nätet är människor som tittar på någon som utövar en konstform – eller egentligen vad som helst – och reagerar på detta. Hur har detta blivit så populärt att du nu kan livnära dig på att reagera på någon annan som gör något?

Vi tittar på historiken, utvecklingen och trenderna. Visste du till exempel att kommentarsfälten också är en reaktions-marknad? Vad händer med upphovsrätten när vi tittar på någon som tittar på en streamad film? Eller när någon sjunger ny text på en redan existerande låt och får en världshit? Dessutom live-reagerar vi på Lunds Fontänhus nya reaktions-videosatsning ”Livbojen – din fotboja i kulturhavet.”

Personligt, humoristiskt och nära – Fontänbubbel är dina röster i vardagen!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

RSS
Facebook
Lunds Fontänhus
E-post